Okres wakacyjny to dla wielu osób coroczne postanowienie pozbycie się kilku zbędnych kilogramów, żeby szczuplej wyglądać. Dla wielu także jest to kolejna próba zrzucenia choćby 5 kg. Zobacz jakie są najczęstsze błędy podczas odchudzania.

Największy błąd jaki można popełnić to próbować zrzucić jak największą ilość kilogramów jak najkrótszym czasie nigdy to się nie kończy dobrze, a zazwyczaj kończy się efektem jojo, którego tak bardzo chcemy uniknąć. Starając się schudnąć jak najszybciej wybierasz diety nisko kaloryczne i z dnia na dzień ze zjadanych 2500 - 3000 kcal schodzisz na mniej niż 1000 kcal, dla organizmu taki nagły spadek ilości kalorii będzie szokiem przez co będziesz się czuć osłabiona i będzie ci towarzyszył ciągły głód.

Porady dietetyka jak schudnąć

Diety podczas redukcji warto skonsultować z profesjonalnym dietetykiem, porady jak i kontakt do dietetyka znajdziesz na stronie smedyczny.pl Dyplomowani specjaliści ułożą ci indywidualną dietę odpowiednią dla twojego trybu życia.

Jak uniknąć efektu jojo po głodówce

Wracając do efektu jojo. Stosując daną dietę zastanawiasz się czy po niej wystąpi efekt jojo. I w większości przypadków występuje, ale to nie dieta jest zła a twoje nawyki. Po skończonej diecie na , której zjadałaś maksymalnie 1000 kcal, załóżmy że udało ci się schudnąć 5kg. Po czym kończysz dietę i wracasz do poprzednich nawyków żywieniowych czyli zjadania około 2000 - 3000 kcal przez co waga systematycznie zaczyna znów rosnąć.

Warto zjadać wysokobiałkowe posiłki, białko zapewnia uczucie sytości na znacznie dłużej. Jeżeli chodzi o śniadania to słodkie płaty warto zastąpić węglowodanami złożonymi czyli np. płatkami owsianymi, po których także na dłużej będziesz czuła się nasycona.

Jakie przekąski podczas odchudzania

Kolejnym częstym błędem są przekąski między posiłkami, wbrew pozorom z samych przekąsem może się uzbierać dodatkowe 700 kcal w ciągu dnia. Do tego napoje słodzone, które są bardzo kaloryczne. U większości osób, które chcąc schudnąć wystarczy wyeliminować z diety przekąski oraz słodzone napoje żey ich waga zaczęła systematycznie spadać.

Do której godziny jeść węglowodany

Warto wspomnieć także o powszechnym micie, mówiącym o tym że nie wolno jeść po godzinie dwudziestej, co jest nie prawdą. Bardziej chodzi o to co zjadamy aniżeli o, której godzinie.

Jeżeli zaczynasz się odchudzać warto skonsultować się z dietetykiem, który odpowiednio doradzi i indywidualnie dobierze odpowiednie produkty , które dostarczą ci w odpowiednich proporcjach mikro jak i makro składników jakich potrzebujesz w ciągu dnia. Sama dieto to podstawa, ale warto także zadbać o dodatkowa aktywność fizyczną w ciągu dnia, może to być krótka przejażdżka na rowerze czy też 40 minutowy spacer, który pozwoli spalić dodatkowe 300 kcal.